Letošní rok byl Evropskou unií vyhlášen Evropským rokem rozvoje. Ta k tomu měla několik dobrých důvodů. Na podzim proběhne v Paříži mezinárodní klimatická konference, na které by se měla přijmout nová klimatická dohoda nahrazující Kjótský protokol. Rok 2015 je také posledním rokem k naplnění Rozvojových cílů tisíciletí. Zároveň je obdobím, kdy se musíme rozhodnout, jak budou vypadat nové a šířeji pojaté cíle udržitelného rozvoje.

Důraz bude kladen na provázanost životů s našimi sousedy, lidmi na jiných kontinentech i stavem naší planety.  Zdraví, bezpečnost a důstojný život nejen pro nás, ale i pro budoucí generace – to je výzva, která vyžaduje dohodu na hlavních principech. České neziskové organizace společně s Nadací Partnerství rozjíždějí společnou kampaň  „Měj se k světu“, která má za cíl zahájit celospolečenskou debatu nad globálními problémy a ukázat, že český neziskový sektor má společný hlas a cíl.

Spousta věcí se v takzvané pře-rozvinuté Evropě vymkla kontrole. Organizace Climate Alliance se rozhodla při příležitosti Evropského roku pro rozvoj vyzvat všechny lidi, aby se zapojili a začali přemýšlet o globálních udržitelných cílech a změnách.

Kampaň Evropského roku pro rozvoj chce ukázat pozitivní příklady pro inspiraci v každodenním životě. Progresivní přístup nabádá lidi, aby do svého života začlenili opatření na ochranu klimatu a životního prostředí a stali se aktivní v oblasti mobility, výživy, spotřeby či energie.  
 

Cílem nás všech je přece žít lépe. Jaká je ale ta správná cesta?  Komplikujeme si život všemi těmi zbytečnými věcmi, kterými se obklopujeme, že ani nemůžeme vidět to jednoduché řešení, které se samo nabízí.Třeba místo vysedávání v dopravních zácpách raději vyrazit na kolo. Lepší pro nás, lepší pro klima.  Vidíte, jak je to snadné?

Témata Evropského roku pro rozvoj jsou mobilitavodaspotřeba a média.


Raději na kole než autem

Řekne mi někdo, proč bych měl po městě jezdit autem, tvrdnout v dopravní zácpě a nakonec zjistit, že nemám kde zaparkovat?  To opravdu není na Nobelovu cenu, když raději jedu na kole.
 

30

minut aktivního pohybu denně snižuje riziko infarktu o 50 procent  

50
procent obyvatel Evropy trpí nadváhou
25
procent ze všech emisí CO2 je způsobeno silniční dopravou

voda.jpg

Raději vodu z kohoutku než vodu balenou

Kupujeme snad balený vzduch? Samozřejmě, že ne! Máme ho přece zadarmo. Kupovat vodu v lahvích ale není o moc chytřejší. A víc to váží.

200
litrů kohoutkové vody nás stojí stejně jako litr balené vody 

5000
velkých plaveckých bazénů by naplnila voda, kterou Češi ročně vypijí z plastových lahví

6
miliard litrů ropy je ročně spotřebováno na výrobu plastových lahví

spotreba.jpg

Raději objevovat staré věci než neustále nakupovat nové

"Kupuj, kupuj, kupuj, kupuj, kupuj, kupuj, kupuj"  Dost šílené, ne? 

40
procet oblečení visí po léta zapomenuto ve skříni

90
miliónů dětí je podle UNICEF nuceno pracovat v textilním průmyslu

20 000
litrů vody se spotřebuje na výrobu jediného trička 


media.jpg

Raději pohyb než vysedávání u počítače

"Hledám nesportovního partnera, který má stejné koníčky jako já: bezduché zírání na monitor a instalování aktualizací". Už jste někdy četli podobný inzerát? 

180
minut průměrně za den věnuje dospívající svému mobilnímu telefonu. Trojnásobně se tím zvyšuje pravděpodobnost, že bude v budoucnu trpět nadváhou.

160
milionů mobilních telefonů za rok se v Evropě vyhodí. Průměrná životnost mobilu pouhých 18 měsíců.

50
milionů tun elektronického šrotu je na světě vyprodukováno za jeden rok. 

 

Fakta nám ukazují, že je něco třeba změnit.

Podstatné je, že to změnit lze. Zjistíte, že žít lépe je vlastně snadné! Zapojte se do kampaně, oslovte i své známé a podporujte myšlenku života šetrného ke klimatu a životního prostředí. Možností je spousta - plakáty, pohlednice či inzeráty v autobusech, rádi vám dodáme digitální materiály zdarma.
Zde si můžete stáhnout všechny motivy plakátů v formátu .pdf


Varianta 1

stáhnout zde
 

 

Varianta 2

stáhnout zde

progressive-media.jpgprogressive-mobilita.jpgprogressive-konzum.jpgprogressive-voda.jpg


mej_se_k_svetu-logo-web.png     
stáhnout logo: .pdf    .png


eyd-cz-logo-(1).png 
stáhnout logo: .png

Rádi Vám v připadě zájmu pošleme soubory ve vyšším rozlišení. Kontakt: Petr Šmíd, e-mail: petr.smid@nap.cz 

 

"f" Logo       twitter.png       Google+ icon